|
Platforma edukacyjna eTwinning
W zwi±zku z realizacj± programu unijnego Erasmus plus finansowanego przez POWER o nazwie „Rozwój nauczycieli drog± rozwoju ucznia” w naszej szkole odbywa siê szereg ciekawych dzia³añ. Uczestnicz±cy w projekcie nauczyciele wraz z uczniami wykorzystali dostêpne na platformie eTwinning Live narzêdzia, aby nawi±zaæ wspó³pracê ze szko³ami z innych krajów.
Pod nazw± eTwinning kryje siê edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szko³ach europejskich.
eTwinning to platforma, dziêki której uczniowie i nauczyciele wykorzystuj± Internet we wspó³pracy ponad granicami. Wspó³dzia³aj±, wymieniaj± siê informacjami i materia³ami do nauki, nawi±zuj± wspó³pracê. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych mo¿liwo¶ci oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia siê na Europê.
W ramach pracy na platformie nasi nauczyciele podejmowali ró¿norodne projekty, samodzielnie planuj±c i realizuj±c w³asne pomys³y lub w³±czaj±c siê w przedsiêwziêcia nauczycieli z zagranicy.
W ramach miêdzynarodowej wspó³pracy nasi nauczyciele zrealizowali wraz z uczniami nastêpuj±ce projekty:
- Temat: „Dzielenie siê bo¿onarodzeniowymi tradycjami” (Joanna Syguda, Beata Szaflik-Sprung)
Cele projektu:
- Baw siê, dziel±c ró¿ne ¶wi±teczne tradycje miêdzy krajami.
- Odkryj znaczenie jêzyka angielskiego jako ¶rodka komunikacji.
- Ucz siê angielskiego poprzez sztukê i muzykê oraz technologie komputerowe,
Kraje realizuj±ce projekt: Malta, Turcja, Rumunia, Hiszpania, Finlandia, S³owacja, Grecja
- Temat: „Christmas traditions and Christmast cards” (Marta Dziadak)
Celem projektu by³o, aby ka¿dy uczestnik wysy³a³ na Twinspace zdjêcie swojej klasy. Nastêpnie uczniowie z ka¿dego kraju przygotowali kartki ¶wi±teczne z opisem tradycji ¶wi±tecznych: tego, co robi± i jedz± w Wigiliê oraz jak ¶wiêtuj± Bo¿e Narodzenie. Uczniowie wymieniali siê tak¿e zdjêciami ¶wi±tecznie udekorowanych miast, jak równie¿ jarmarków ¶wi±tecznych, organizowanych w szkole. Posumowaniem by³ quiz na Kahoot dla szkó³ partnerskich, sprawdzaj±cy czego uczniowie nauczyli siê o tradycjach ¶wi±tecznych innych narodów.
Kraje uczestnicz±ce w projekcie to Belgia, Czechy, W³ochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Hiszpania i Turcja.
Cele projektu: G³ównym celem by³a wymiana miêdzykulturowa. Dzieci odkrywa³y inne kraje i otrzymywa³y ¶wi±teczne ¿yczenia od nowych przyjació³. Wa¿ne by³o,
aby samodzielnie wykonaæ kartki ¶wi±teczne oraz u³o¿yæ i napisaæ ¿yczenia. Dzieci rozwija³y s³ownictwo we w³asnym jêzyku i poznawa³y angielskie zawi±zane z ¿yczeniami, ¦wiêtami Bo¿ego Narodzenia i Nowym Rokiem.
Projekt opiera³ siê na wymianie kartek ¶wi±tecznych miêdzy ró¿nymi szko³ami. Uczniowie tworzyli rêcznie robione kartki ¶wi±teczne, które zawiera³y ¿yczenia ¶wi±teczne
w jêzyku narodowym i angielskim. Na platformie Twinspace zamieszczano zdjêcia uczestników, prezentacje dotycz±ce pracy nad kartkami czy tradycjami zwi±zanymi z okresem ¶wi±tecznym.
Uczestnicy projektu:
Republika Czeska, Litwa, Grecja, Macedonia
- Temat: „Specjal Christmas Cards” (Halina Bednarowicz i Monika Gondek- Chmieliñska)
Celem projektu by³o:
- Poprawia umiejêtno¶ci mówienia i pisania w jêzyku angielskim,
- Zwiêkszenie wiedzy o hiszpañskim malarzu Salwadorze Dali oraz polskim twórcy Józefie Mehofferze,
- Zwiêkszenie ¶wiadomo¶ci innej kultury,
- Wymiana kartek ¶wi±tecznych.
Uczestnicy projektu:
Hiszpania
- Temat: „ Our Christmas Holiday Traditions” (Edyta Badura, Halina Kaczmarek)
Cele:
- Uczniowie dzielili siê tradycjami ¶wi±tecznymi w celu poszerzenia wiedzy na temat ró¿norodno¶ci kulturowej, poprzez kartki ¶wi±teczne i w wirtualnej przestrzeñ TwinSpace, w których zosta³y udostêpniane zdjêcia.
W projekcie uczestniczyli uczniowie z Polski, Czech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, W³och, Rumunii.
- Temat: „X-mas cards" (Agnieszka Stawowska)
Cele:
- Uczniowie dzielili siê tradycjami ¶wi±tecznymi w celu poszerzenia wiedzy na temat ró¿norodno¶ci kulturowej,
- Trening umiejêtno¶ci pisania w jêzyku angielskim,
- Wymiana kartek ¶wi±tecznych
W listach dzieci przedstawia³y siê i pisa³y o ¶wi±tecznych zwyczajach w swoim kraju. Ka¿de dziecko pisa³o do kolegi ze szko³y w Austrii i otrzyma³o tez od niego list z kartka.
- Temat: „Cards and calendars” (Marek Reich)
G³ównym celem projektu by³o stworzenie dla uczniów szansy doskonalenia umiejêtno¶ci w zakresie jêzyka angielskiego, tworzenia ¶wi±tecznych kartek, kalendarzy
i wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspó³pracy z uczniami z ca³ej Europy.
- Temat: „Miejsce, w którym mieszkam jest moim domem" (Katarzyna Ksi±¿ko).
Cele projektu:
- Uczniowie bêd± bardziej ¶wiadome innych kultur, jêzyków i krajów.
- Uczestnicy bêd± mieli okazjê poznaæ nowych zagranicznych znajomych i nawi±zaæ z nimi relacje.
- Uczniowie bêd± mogli poszerzyæ swoje umiejêtno¶ci jêzykowe poprzez tworzenie opowiadañ na pi¶mie.
To nie wszystkie projekty realizowane przez naszych nauczycieli wraz z naszymi uczniami. Pozytywne do¶wiadczenia, mo¿liwo¶æ poszerzenia oferty edukacyjnej dla naszych uczniów, dostêpno¶æ szerokiej bazy do prowadzenia wymiany z placówkami zagranicznymi, to tylko niektóre z motywów do kontynuowania i rozwijania wspó³pracy w ramach eTwinning.
|